تعریف انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) برای برند چنین است:

" یک نام تجاری(اصطلاح حقوقی بکار رفته برای Brand) یک نام ، اصطلاح ، علامت ، نشان یا طرح یا ترکیبی از این هاست که برای شناسایی کالاها یا خدمات فروشنده یا گروهی از فروشندگان و متمایز کردن این کالاها یا خدمات رقبا به کار می رود ."

به طور خلاصه می توان گفت یک برند و یا همان نام تجاری :

  • سبب شناسایی فروشنده یا سازنده می شود.
  • یک برند در حقیقت تعهد دائمی یک فروشنده برای ارائه مجموعه ای از ویژگی ها ، مزایا و خدمات خاصی به خریداران است.

به هر روی تا زمانی که یک محصول / خدمت دارای وجه ممیزه مشخصی نباشد نمی توان به سادگی آن را برند نمود و این برند را به گونه ای پایدار پاسداشت.

تعریف برند | برند چیست

در ادامه مطالبی بسیار جامع از تعریف برند ارائه شده است

 

http://brandztech.com